21 July 2006

Tak Habis Habis Pasal Siti Dengan Datuk K

Pipi sungguh bosan! Hari hari orang cerita pasal Siti Nurhaliza dengan Datuk K. Bukak tv, cerita diaorang, bukan radio cerita diorang, bukak suratkhabar MELAYU pun cerita diaorang jugak, bukak email cerita anak Datuk K. All those majalah hiburan tak payah nak cakap la, dari tahun lepas lagi dah cerita pasal diorang ni. Pipi hairan betul la, dah takde lagi ke benda benda penting yang nak dicerita selain dari cerita diaorang ni.

Dari apa yang Pipi baca secara tak sengaja, konon kononnya, perkahwinan dia orang berdua ni akan jadi yang terhebat di alaf ini. KLCC la, naik kereta kuda la, gaun harga puluh ribu la dan ntah hapa hapa lagi gimik. Harapan Pipi janganlah nanti sampai tutup jalan kat kawasan KLCC tu semata mata nak kasi peluang Siti naik kereta kuda. Itu bakal menyusahkan rakyat jelata yang tidak bersalah.

Semalam Pipi dengar radio, memang dah tak boleh lari dari kisah dua orang ni. Ramai yang telefon dan bagi komen, as if tukang bagi komen ni adalah pakar rumahtangga. Ada yang setuju, ada yang tak setuju. Tapi pada pandangan Pipi, kalau orang lain tak setuju pun, apa Siti nak peduli. Yang penting dia bahagia di samping suami dan anak anak instant yang tercinta. Perkahwinan bukanlah seperti Akademi Fantasia yang boleh main pakai sms mintak masuk balik selepas terkeluar.

There was this one comment yang Pipi dengar semalam, tak tau la niat dia baik ke tak, tapi apa yang dia cakap lebih kurang macam ni la. “Saya harap Datuk K jagalah Siti baik baik dengan tidak mensia siakan Siti seperti beliau mensia siakan bekas isterinya”. Sungguh dalam sekali maksud komen tersebut.

Pipi pun ada dapat email pasal anak Datuk K yang kononnya dikatakan sangat sosial. Penyebaran email ini dibuat oleh manusia manusia yang tidak ada kerja lain selain dari menyusahkan orang dan memenuhi Inbox email Pipi. Apa yang menghairankan Pipi ialah email tersebut tersebar luas setelah Siti mengumumkan hubungan beliau dengan Khalid.(Pipi dah malas nak taip Datuk). Sebelum ini, takde seorang pun yang peduli nak sebarkan gambar gambar tersebut.

For those lelaki lelaki bujang yang kecewa kerana Siti dah nak kahwin, Pipi ada nasihat berikut:

Forget it, tak guna nak kecewa kalau anda tidak pernah mencuba mengorat Siti dulu.

Forget it, kerana tak mungkin Siti akan melayan anda kerana Siti telah membuat kenyataan bahawa beliau sukakan Khalid sebab kasih sayang beliau terhadap anak anak. This means that Siti memang suka lelaki yang dah berkahwin atau duda yang mempunyai anak dan tidak suka orang bujang.

Forget it, sebab NONE of you yang masih muda, bujang dan ada title Datuk, Siti tak kisah sangat pasal duit.

But then, anda tidak perlu risau sangat walaupun siti nurhaliza dah nak kawin dengan khalid. Antara alternative yang masih tinggal untuk anda ialah:

Erra Fazira,
Noraniza Idris, or paling kurang pun, anda boleh mengorat…
Nordiana, bekas tunang Mawi.

-PP-

No comments: