18 August 2006

Three More Days To Go....

Sempena dengan upacara pernikahan Siti Nurhaliza dengan Datuk Khalid, Pipi telah berjaya mendapatkan beberapa komen dari orang ramai tentang cinta dan perkahwinan mereka. Walaupun Pipi agak menyampah dengan semua cerita pasal diaorang ni, akan tetapi Pipi pasrah dan terpaksa menerima kenyataan. Mari kita lihat apakah komen mereka tentang Siti dan Datuk K.

Kawan Datuk K (nama dirahsiakan)
“Ciss, harapkan pagar, pagar makan padi! Harapkan Khalid, Khalid tackle Siti!. Saya takde masalah cuma geram je, dulu janji nak kasi kat saya, lepas tu dia tackle untuk dia sendiri.”

Former Prime Minister
“Saya tidak ada masalah dengan perkahwinan siti dan datuk K walaupun mereka mempunyai jurang usia yang agak jauh berbeza. Saya rasa tidak dapat sebarang kejanggalan di dalam hubungan mereka seperti mana saya tidak berasa janggal untuk membina jambatan yang separuh bengkok dan separuh lurus. Cuma satu yang agak saya kesalkan ialah maskahwin siti lagi mahal dari harga penjualan MV Agusta oleh Proton”

Faizal, Juara AF 4
“ Wa timang wa timang landok….. sapa siti nurhaliza ni bang? Saya dok biasa sangak dengang orang perempuang ni bang. Maksud saya perempuan. Saya dok kisoh la orang nok kawing dengan sapa sapa pung bang. Cuma saya nok pesang kat Linda Ong tu, saya tau kondominiung tu ape, saya saje je buak muka blur. Wa timang wa timang landok….”

Raja Ismail Raja Jaafar
“Saya Raja Ismail bin Raja Jaafar, menang motosikal 150cc sebab saya minum power root ali cafĂ© saje. Saya nak nasihat Datuk K supaya minum power root untuk lebih tenaga dan peluang memenangi motor.”

Mawi
“Saya sebenarnya dah agak bosan dengan cerita cerita tentang beliau yang disiarkan di akhbar dan majalah. Apa yang terjadi adalah ketentuan Tuhan, tidak mungkin kita dapat menghalangnya. Saya tidak begitu mengambil berat tentang gambar gambar beliau yang sentiasa muncul di majalah. Itu adalah rezeki beliau dan tidak ada kena mengena dengan saya. Lagipun kami tidak mempunyai apa apa hubungan pun. Cuma yang agak menghairankan saya ialah, setahu saya ada ramai lagi marketing executive kat Malaysia ni, apasal takde cerita pasal diaorang? Pasal kening tu saya tak mau komen la. Err, apa soalan asal tadi? Siti Nurhaliza? Datuk K?”

Adlin Aman Ramli
“Tahniah saya ucapkan kepada siti kerana bijak menggunakan ruang ruang yang ada di tv, suratkhabar perdana, suratkhabar tabloid, radio dan majalah. Saya rasa ada connection dengan siti. Kepada Datuk K, kau biasa biasa je, aku tak dapat nak feel kau. Boring. Apa apa pun, good luck to both of you.”

Ex Wife Datuk K
“ Banglo 4 tingkat kat Bukit Antarabangsa, Hulu Klang – RM 7 juta”
“ Rumah berkembar dua setengah tingat kat Kota Damansara – RM 1.8 juta”
“ Lain lain kos seperti cuti, penyelenggaraan, insurans etc – RM 100,000 setahun”
“ Freedom from Datuk K – Priceless”

“There is some things money can’t buy, for everything else, there is Master K”

-PP-

3 comments:

LUKE said...

“There is some things money can’t buy, for everything else, there is Master K”


hahahaahhaha kau memang bijaks!..

Anonymous said...

Hahahaha!!one of the best entry!

Pipi said...

Pipi baru tunjuk sikit je tu. actually Jamal Abdillah pun ada kasi komen tapi Pipi tak post pasal dia agak merapu, siap cakap dengan dinding lagi. Pipi rasa dia tengah high masa tu. By the way, Jamal ialah seorang millionaire sebab telah menhabiskan berjuta ringgit untuk membeli dadah. Ni bukan Pipi saje buat cerita, ni pipi baca kat paper.

Terima kasih