08 September 2006

Interview with Mat Rempit

A nice blogger will immediately apologize and provide a lengthy explanation on why he/she is unable to update his/her blog for quite sometimes (yeaah, as if is their blog is visited by few thousand of people daily). Me, not being a very nice person, will not apologize for the delay in updating my blog and will just provide a simple explanation. I was busy. (Read: I am a very important person; I have no time to update my blog compared to you people who can still find time to visit my blog).

Enough said, let’s go straight to today’s topic. The other day I had a chance to chat with one of the Mat Rempits roaming the city center. Disebabkan memang dasar Mat Rempit yang tak reti Bahasa Inggeris, ( bukan takat Bahasa Inggeris, dia orang semua memang tak reti bahasa pun), Pipi hanya berborak di dalam Bahasa Melayu sahaja.

Apasal jadi mat rempit ni?
Biasala bang, aktiviti merempit ni dah jadi salah satu cara untuk melepaskan perasaan tension. Siang hari kerja teruk nak mampus, boss pulak cerewat nak mampus so malam malam minggu kitaorang lepak lepak sama member sambil merempit untuk lepaskan perasaan tension. Lagipun kita orang tak kacau orang bang. (Pipi : kepala hotak kau tak kacau orang, menyusahkan orang ada la!). Setiap kali merempit tu kan bang, memang hilang la perasaan tension tu bang.

Kau kerja apa?
Errr, saya tak kerja bang. Saya menghabiskan duit mak bapak je.

Kalau tak kerja macam mana boleh beli motor?
Gini cerita dia bang. Bapak saya hari hari minum Power Root Ali Café. Satu hari tu tiba tiba dia menjerit kegembiraan. “Saya menang motor!!”. Disebabkan bapak saya dah ada kereta so dia bagi la motor tu kat saya. Kalau abang nak tau, sebelum dia orang ambik Raja Ismail untuk buat iklan tu, dia orang dah call bapak saya, tapi maklumlah, motor tu saya dah modified abis, langsung tak boleh masuk tv.

Betul ke kebanyakan remaja yang terlibat dalam aktiviti merempit ni disebabkan kurangnya pengawasan ibu bapa ?
Yang ini saya agak susah nak komen la bang. Sebabnya, alasan kurang pengawasan ibu bapa ni memang alasan yang tipikal yang dia orang pakai untuk semua masalah remaja bang. Perempuan jadi bohsia ke, lari dari rumah ke, merempit ke, dadah ke, semua pakai alasan sama je bang. Tapi dalam kes saya ni, memang saya rasa kurang pengawasan keluarga la yang jadi punca saya jadi mat rempit ni bang. Bayangkan je la bang, bapak saya memang kuat minum Ali Café tu bang, every time dia balik rumah je, suruh mak saya masuk dalam bilik. Dua tiga jam baru keluar. Bila mak saya keluar dia dah tak larat nak buat apa apa lagi dah. Tiap tiap hari macam tu. Dalam sebulan tu ada break seminggu je. Bapak saya bagi duit kat saya suruh makan kat luar. Dari situ la saya mula berkawan dengan mat mat rempit yang lain. Kalau nak ikutkan, mungkin kerajaan boleh salahkan Power Root untuk masalah mat rempit ni.

Ada ambik dadah?
Isk, abang ingat saya ni artis ke nak main dadah? Mana ada duit juta juta macam seorang penyanyi lelaki popular tu yang mengaku habiskan duit untuk beli dadah. Saya nak isi minyak motor pun mintak duit kat bapak saya. Tapi ada jugak la yang ambik dadah ni bang. Kononnya nak kasi kick la, akhir akhir kena kick dengan polis kalau kena tangkap masa road block. Lagipun gaji mat rempit ni bukan besar sangat bang. Cukup makan, pakai, modified motor dengan isi minyak je.

Dalam suratkhabar ada cakap, mat rempit ni kalau menang race dapat perempuan, lepas tu adakan hubungan seks. Betul ke?
Memang ada perempuan bang. Perempuan ni ada 2 jenis la pulak. Satu jenis memang cun abis bang, tapi yang ni untuk orang yang menang je la. Lagi satu jenis perempuan ni tak cun langsung. Diorang ni kira stock untuk orang orang yang kalah je la, takpun dia orang main ikut je sapa sapa. Saya rasa kalau polis peronda datang pun, dia orang main naik je motor polis tu bang. Pasal hubungan seks tu susah nak cakap la bang. Cuba abang bayangkan, masa race tu bawak motor memang laju. Mat rempit ni pun manusia gak bang, ada gak perasaan takut. Telur tu memang kecut punya la bang. Telur ni kan bang, kalau kecut memang susah nak recover, kadang kadang sampai 8 jam. So kalau dapat perempuan pun, telur kecut tak guna bang. Last last, si perempuan ni dok tengok telur je la sampai pagi. Kemungkinan nak buat hubungan seks tu agak rendah sebenarnya bang.

Apakah harapan kau untuk kaum kaum mat rempit ni?
Kalau abang tengok sekarang ni, aktiviti mat rempit ni dah dapat perhatian serius dari kerajaan. Umno pun dah mula nak berjinak jinak dengan kaum kaum mat rempit ni. Saya berharap la kan, suatu hari nanti kerajaan buat Rakan Muda Rempit untuk menghargai kita orang ni. Saya jugak teringin nak tengok Khairy Jamaluddin buat superman kat jalan depan Dataran Merdeka tu.

Disebakan hari dah lewat pagi, Pipi terpaksa beransur dari meneruskan perbualan dengan mat rempit tadi. Lagipun Pipi dah nampak motorsikal polis tengah dok pusing pusing kat situ. Tak pasal pasal Pipi akan dituduh menjadi mat rempit pulak nanti.

-PP-


3 comments:

Anonymous said...

hahaahahahaha.. lawak gile entry ni. dapatla menghilangkan kegersanganku terhadap entry baru di blog pipi setelah lama menghilangkan diri. syabas inspektor sahab !!

p/s: tahniah kerana telah dicalonkan sebagai calon penerima anugarah di wong ah beng's blog

Anonymous said...

Muahahahahahahhaha...
Lawak ko mmg lawak guling2 la PP
terhibur aku..muahahahahahaha..
terima kasih kerana menceriakan hari isnin yg sememangnya tak best nih...hahahahhahaah
adoi...sakit ususssssssss aku gelak!!!!!!hahahahahahhaha

Anonymous said...

Ni mat rempit yang dah insaf ni... Apa citer RXZ pipi dulu? Dah modified balik ke belum?? Jom TAR malam raya. Winner take all.