21 April 2006

Puduraya Bukanlah Tempat Yang Sesuai.........

Puduraya bukanlah satu tempat yang sesuai untuk membunuh diri berdasarkan faktor faktor berikut :

Puduraya merupakan tempat awam. Tempat awam bermakna ramai orang awam. Orang awam bermakna mereka yang mengambil berat tentang kententeraman awam. Sesiapa sahaja boleh melaporkan kepada pihak berkuasa sekiranya mereka melihat anda sedang berdiri di atas bangunan dalam cubaan membunuh diri melainkan anda memang ingin mencari publisiti sebelum mati. Cubaan anda mungkin akan gagal dalam sekelip mata sekiranya ada orang ambil berat.

Puduraya juga terletak terlalu dekat dengan balai bomba dan juga balai polis. Pihak berkuasa boleh sampai ke Puduraya dalam tempoh kurang dari lima minit untuk menggagalkan usaha anda itu. Anda juga akan dihadapkan ke mahkamah sekiranya anda berjaya diselamatkan atas tuduhan cuba membunuh diri. Lebih baik mati dari duduk dalam penjara.

Bangunan Puduraya juga tidaklah setinggi mana. Unless you jump head first or straight to the traffic, the possibility of killing yourself is very low. Kemungkinan anda hanya akan mengalami patah kaki atau tangan dan dimasukkan ke hospital. Perlulah diingatkan layanan di hospital kerajaan adalah amat buruk. Anda lebih rela mati dari dimasukkan ke hospital kerajaan.

Selain itu, anda patut merasa simpati kepada pihak pihak lain yang menggunakan laluan di hadapan Puduraya. Perbuatan anda untuk membunuh diri, walaupun tidak melibatkan orang lain hanya akan menambahkan kesesakan jalan raya. Terdapat juga kemungkinan berlakunya accident apabila semua pemandu mendongakkan kepala untuk melihat percubaan anda. Secara tidak langsung anda telah menyusahkan pengguna jalan raya, polis trafik dan juga syarikat insurans. The only people that will benefit from your stupid action are the car workshop owners.

Perbuatan membunuh diri adalah sesuatu yang bodoh, sia sia, menyalahi undang undang dan berdosa dari segi agama tidak kira agama apa pun. Membunuh diri tidak akan menyelesaikan masalah, malah menambahkan masalah kepada keluarga anda yang masih hidup. Sila berfikiran rasional dalam segala segi agar hidup anda lebih aman dan tenteram.

Sekiranya anda memang seorang yang tongong, tolol, merasakan Tuhan tidak sayang kepada anda, kurang didikan agama dan masih lagi nekad untuk membunuh diri, anda boleh mencuba cara cara berikut:

Pertama, anda boleh menumpang kereta yang dipandu oleh mereka yang berumur dalam linkungan 19 ke 22 tahun. Kebanyakan kes kemalangan maut adalah melibatkan pemandu dalam peringkat umut tersebut. Maklumlah, darah muda, pengalaman kurang, pantang ada ruang mesti nak potong punya. Kebarangkalian untuk accident adalah sangat tinggi. Menumpang kereta yang dipandu oleh wanita juga boleh menyebabkan anda mati akibat sesak nafas dan serangan jantung.

Ataupun anda menjadi pembonceng kepada mat rempit tanpa memakai helmet. Dari apa yang dipaparkan dalam television, mat rempit merupakan golongan berani mati yang melakukan aksi aksi maut untuk mendapat kepuasan sendiri. Punca kematian anda mungkin disebabkan tersangkut di side mirror kereta dan digilis oleh kereta lain. Mat rempit juga akan melakukan apa sahaja untuk mengelakkan dari ditangkap oleh polis termasuk menjatuhkan anda dengan sengaja.

Sekiranya usaha di atas kurang berjaya, anda boleh pergi tinggal di kawasan perumahan di Perlis dan jangan keluar dari bilik tidur anda dalam tempoh yang lama. Apa yang perlu dilakukan hanyalah berbaring di atas katil dan menunggu tangki air jatuh dari bumbung rumah dan menghempap anda. Anda perlulah menjadi seorang yang sangat penyabar untuk mencuba cari sedemikian.

Sila jangan mengedar dadah dengan harapan anda ditangkap dan dikenakan hukuman gantung. Proses menggantung anda adalah sangat lama. Kemungkinan apabila tiba hari hukuman dijalankan, anda sudah berubah fikiran dan tak mau mati lagi.

Pada pandangan Pipi, setiap manusia seharusnya tidak perlu risau dan mengambil jalan singkat dengan membunuh diri untuk keluar dari masalah. Sedangkan Natasha yang sememangnya suwey dari kecik sampai besar seperti yang dipaparkan di kaca tv tiap tiap minggu juga akhirnya menemui kebahagian di hujung cerita yang ntah hapa hapa itu.

-PP-

7 comments:

Anonymous said...

dah tu kat mana tmpat paling best utk bunuh diri? terjun dlm indah water nyer sewage treatment pool le senang. arghhhhh susah nyer nak pk

Pipi said...

budak kedah
sewage treatment pool IWK dah penuh dengan basikal buruk dan sampah sarap lain dan tidak lagi dapat menerima kemasukan manusia yang bodoh. Actually, takde apa yang best pun tentang bunuh diri ni baik dari segi tempat atau cara. Jangan Bunuh Diri!!

Anonymous said...

mana mana pun nak mati senang ajer .. ko lompat depan lori pun boleh mati .. langgar keretapi pun mati .. jatuh kerusi pun boleh mati .. yang nak bunuh diri sangat tu buat apa .. possibility nak mati dalam dunia ini endless ..sedang superman pun boleh mati .. kena kriptonite ini kan pulak kita .. satu ajer kita kena pikir .. kita nak mati camner .. aku ini lama dah idup .. kira peringkat immortal dah .. nak pikir pasal mati pun dah malas.. bila dia sampi.. sampai lah.. bak kata pepatah .. "berani mati tak mati.. takut mati yang mati dulu" "ataupun bila keranda di bawa baru air mata bercucuran" muhaha kalau tau kat mana dapat pepatah tu .. kasi tau atuk boleh atuk belanja makan .. sayur taugeh masak belacan.

LUKE said...

tahap merepek pipi sampai terkeluar post pasal mati... mowtif ko ala2 cerita mati kat pudu raya?.. apa kata ko buat artikel bunuh diri kat tempat grand sikit selain pudu raya tu...


kosser la ko ni! huhuhu

Pipi said...

Hari tu Pipi tengok tv ada satu insan bodoh yang cuba bunuh diri kat Puduraya. Bikin orang susah je. Sapa lagi merepek sekarang?

Anonymous said...

Oi... takda kerja ka?

Pipi said...

Ini ialah pekerjaan tetap Pipi.